054-4383447

בידוד צנרת

כל מה שרצית לדעת על בידוד צנרת חמה, בידוד צנרת קרה, בידוד תרמי לצנרת, בידוד צנרת ובידוד צינורות, בידוד צנרת קיטור וצנרת מים חמים. כל התשובות במאמר זה.

ממהר? עסוק? שמע אותי מקריא את המאמר עבורך

הקשיבו לפודקאסט העוסק במאמר

בידוד תרמי לצנרת

בידוד תרמי לצינורות במפעל בפ"ת
בידוד תרמי לצינורות במפעל בפ"ת

מה הכוונה במושג בידוד תרמי לצנרת?
 במערכות מיזוג אוויר לחימום וקירור, במתקני קירור בתעשייה, בחקלאות ובענף הבניה מותקנים צינורות להעברת מים חמים וקרים, צינורות להולכת קיטור ושמן חם לצורך העברת אנרגיה ופיזורה בהתאם לתכנית המתכנן בכל רחבי האתרים השונים. כל המערכות האלה, חייבות להיות מוגנות בבידוד תרמי לצנרת לפי הוראות המהנדס המתכנן ולפי שיקולו המקצועי, לגבי בחירת סוג חומר הבידוד, עוביו של חומר הבידוד וציפוי גמר המגן החיצוני של הבידוד. אי עשיית בידוד תרמי מתאים יגרום להפסדי אנרגיה אשר באים לביטוי בכסף רב שיורד לטמיון וכמובן שבמקרה זה כל המערכות הבלתי מבודדות יעבדו באופן חלקי אם בכלל. 

בידוד תרמי לצנרת אינו עניין של מה בכך. ציפויי המגן החיצוניים חייבים להיות מותאמים לסביבה בה הם נמצאים. הציפויים השונים הינם בדרך כלל: פח נירוסטה, פח מגולוון, פח לבן, ציפוי פי וי סי, פח אלומיניום ועוד. ציפויים אלה נבחרים בדרך כלל בהתאם לצורכי עמידותם לתנאי הסביבה בה הם נמצאים. לדוגמה: בסביבה קורוזיבית ליד הים נבחר בפח נירוסטה או בפח אלומיניום. במקומות פחות קורוזיביים נסתפק בפח לבן או בפח מגולוון ובמפעלי מזון נבחר על פי רוב בפח נירוסטה. במקומות נסתרים, כדי להוזיל את עלות הוצאות הבידוד, ניתן לבודד צינורות מיזוג אויר בשרוולי ארמופלקס או שרוולי צמר זכוכית וליפוף הגנה של סרט פלסטיק המכונה גם בשם ״לפלף״. בהרבה מקומות מעדיפים מריחת שכבת הגנה של תחבושת גזה וסילפס על שרוולי הבידוד. בידוד תרמי לצנרת חייב להתבצע תוך שימוש בחומרי הבידוד המתאימים לאופיו של הצינור המוביל. המשותף לבידוד צנרת קיטור, מים חמים ומים קרים, בידוד ארמופלקס ובידוד דואל-טמפ׳ הוא שכולם נכללים בקבוצת בידוד אחת שנקראת בידוד תרמי לצנרת.

מה החומר המומלץ לבידוד תרמי?

לפני שניגשים לבצע בידוד צנרת או בידוד צינורות חשוב מאוד לקחת בחשבון מספר דברים חשובים:

אייקון 01

הצנר שמתקין את צנרת ההולכה חייב לדאוג להכנת סנדלים עם מרווח עובי הבידוד הנדרש.

אייקון 02

הצנר המתקין חייב גם לקחת בחשבון השארת מירווחים מתאימים לעובי הבידוד הנדרש בין קווי צנרת הסמוכים זה לזה.

אייקון 03

במידה ובידוד צנרת או בידוד צינורות יעשה בגובה, יש לתכנן מראש כיצד תבוצע העבודה ולקחת בחשבון את השימוש באמצעי הרמה בטיחותיים כגון במת הרמה עם זרוע או במת הרמה מסוג מספריים. במקרים מסוימים יש להעזר במשאית עם מנוף בעלת כלוב הרמה מורשה על פי חוק.

אייקון 04

בידוד צנרת או בידוד צינורות בגובה, חייבים להתבצע אך ורק באמצעות עובדים מקצועיים מנוסים, אשר עברו הכשרה מתאימה לעבודה בגובה מאדם מורשה בעל הכשרה לביצוע הדרכות לעבודה בגובה. לפני תחילת העבודה חייב הקבלן המבצע להציג למזמין או נציגו באתר את כל האישורים של עובדיו לעבודה בגובה ולבדוק שהינם בתוקף.

אייקון 05

במקרים מסוימים בידוד צינורות חייב להתבצע בתוך חלל מוקף. במקרים אלו, חייבים עובדי הקבלן לעבור הדרכה מיוחדת אשר תסמיך אותם לביצוע עבודות בתוך חלל מוקף כמקובל, כדומה לעבודת גובה.

אייקון 06

בכל המקרים הללו, חייב הקבלן לצייד את עובדיו בכל אמצעי הבטיחות הנדרשים על פי החוק הכוללים בין היתר: רתמות בטיחות בתוקף לעבודה בגובה, משקפי מגן, בגדי עבודה, נעלי עבודה עם כיפת מגן, קסדות בטיחות בעלי סנטריה, אמצעי חילוץ ומערכות נשימה לעבודה בתוך חלל מוקף והכל בהנחיית מפקח הבטיחות באתר ובפיקוחו הצמוד.

בידוד צנרת מיזוג אוויר באמצעות פח לבן, בית רסיטל בתל אביב
בידוד צנרת מיזוג אוויר באמצעות פח לבן, בית רסיטל בתל אביב
בידוד צנרת PVC כולל מילוי ביציקת פוליאוריטן מוקצף במכונה במשרד הביטחון
בידוד צנרת PVC כולל מילוי ביציקת פוליאוריטן מוקצף במכונה במשרד הביטחון

         מדוע אנו חייבים בכלל לבצע בידוד צנרת או בידוד צינורות בכלל?

אייקון 01

הסיבה הראשונה במעלה הינה חיסכון באנרגיה. כאשר הצינורות אינם מבודדים, מערכת המיזוג עובדת ללא הפסקה וזוללת אנרגיה בצורה כפולה ומכופלת. כמו כן שימוש מיותר ביחידות הקירור או החימום גורם לבלאי גבוה מאוד אשר מקצר את חיי המערכת בצורה ניכרת. בנוסף, כמעט שלא ניתן להגיע על פי רוב לטמפ’ הנדרשת.

אייקון 02

במערכות מיזוג אוויר אשר אינן מבודדות נוצר עיבוי על הצנרת אשר מרטיב את כל הסביבה וגורם לטיפטופי מים במשרדים ובחדרים בכל המבנה.

אייקון 03

במפעלים בהם קיימים קווי קיטור או קווי צנרת של שמן חם חשופים, בנוסף על הפסדי האנרגיה הרבים, יכולות להיגרם כוויות קשות לעובדי המפעל במקום והחום הסביבתי במפעל קשה מנשוא. 

לסיכום, לבידוד צנרת או בידוד צינורות קיימת חשיבות גדולה ולכן אין לוותר או להתפשר בנושא כהוא זה.

דבר איתנו עכשיו ונסביר מה רצוי לעשות בנקודה בה אתה נמצא

כיצד מומלץ לבצע בידוד צנרת קרה?

למה בדיוק אנחנו מתכוונים באומרנו בידוד צנרת קרה? הנושא מתחלק לשני חלקים. בידוד צנרת מים קרים עד טמפ’ של +4 מעלות צלזיוס ובידוד צנרת לנוזלים אחרים לרוב בטמפ’ נמוכות של עד ל -40 מעלות צלזיוס ולפעמים גם למטה מזה.

בידוד צנרת קרה של מים קרים משמש בעיקר לבידוד מערכות מיזוג אוויר. בידוד צנרת מיזוג אוויר מתחלק לשתי קבוצות. בידוד צנרת חיצונית ראשית בחצר או על גג המבנה וצנרת בתוך פיר המבנה ובתוך כל החדרים והמשרדים. חומר הבידוד הטוב ביותר והמתאים למטרה זו הינו הפוליאוריטן המוקצף. היות והפוליאוריטן הוא חומר בידוד שאינו מאושר לשימוש בתוך מבנים, ניתן להשתמש בו אך ורק מחוץ למבנה. לכן בתוך המבנה משתמשים בתרמילי ארמופלקס או בתרמילי צמר זכוכית ומחוץ למבנה ועל הגג משתמשים בפוליאוריטן מוקצף.

בידוד צנרת מיזוג אוויר באמצעות פח לבן, במפעל מזון בפתח תקווה
בידוד צנרת מיזוג אוויר באמצעות פח לבן, במפעל מזון בפתח תקווה

בידוד צנרת קרה מחוץ למבנה או על הגג נעשה בדרך כלל כדלקמן:

על גבי צנרת המים הקרים מרכיבים חישוקי מרווח מפוליאוריטן או מקלקר ועליהם מרכיבים פח ציפוי חיצוני המשמש גם להגנה מכנית וגם כמחסום אדים. סוגי הפח נבחרים בקפידה בהתאם לתנאי הסביבה ושיקולים כלכליים אחרים.

לאחר הרכבת הפח, יוצקים פוליאוריטן מוקצף, באמצעות מכונה משוכללת בעלת בקרת חימום קבועה ומאוזנת ובלחץ גבוה של 1500 פי אס איי, דרך חורים זעירים אשר נקדחים בפח מבעוד מועד בקוטר של 6 מ”מ.

בידוד צנרת קרה לטמפ’ נמוכות מתחת לאפס מתבצע באותה שיטה כלומר ביציקת פוליאוריטן אך עובי הבידוד משתנה בהתאם. ככל שיורדת הטמפ’ נעלה בעובי הפוליאוריטן.

לבידוד צנרת קרה קיימת חשיבות רבה בניהול תקין של משק האנרגיה במערכות מיזוג אוויר גדולות בבניני מגורים, בניני משרדים, במפעלים ובכלל.

בידוד תרמי לצינורות, מפעל בדרום הארץ
בידוד תרמי לצינורות, מפעל בדרום הארץ

אודות כותב המאמר:

זכי רותם מנכ”ל רותם בידוד בעל ניסיון עשיר ומגוון בבידוד ואיטום.
כבר בתחילת שנות השבעים של המאה הקודמת ניהל את פרויקט הבידוד של הקמת
בית הזיקוק לנפט באשדוד. פיקח וניהל צוות עובדים גדול של עובדים וקבלני משנה של עשרות עובדים.
במשך השנים צבר ניסיון מעשי בשטח והמשיך לנהל פרויקטים של הקמת בתי קירור בשיטת הטרן קי ועבודות בידוד ואיטום מכל הסוגים.
עבר השתלמויות וסיים בהצלחה את לימוד רזי האיטום במיכללת מישלב בהדרכתו של מהנדס האיטום מר רפי מיימון וקיבל תעודה של אוטם מקצועי מוסמך.

מה ההבדל בין בידוד צנרת מים חמים לבין בידוד צינור מים חמים?

בידוד צנרת מים חמים
בידוד צנרת מים חמים

בידוד צנרת מים חמים או בידוד צינור מים חמים ניתן לבצע בכמה דרכים. מהי ההגדרה של מים חמים? כידוע מים חמים אשר מגיעים לדרגת רתיחה בטמפ’ של +100 מעלות צלזיוס הופכים לקיטור. בדרך כלל נהוג לבצע בידוד צנרת מים חמים או בידוד צינור מים חמים בפוליאוריטן מוקצף. השימוש בפוליאוריטן מתאים עד לטמפ’ של +80 מעלות צלזיוס. מעל לטמפ’ זו הפוליאוריטן מתחיל להתעוות ולאבד את תכונות הבידוד המושלמות שלו. לכן מעל טמפ’ של +80 מעלות צלזיוס ניתן להשתמש בתרמילי צמר סלעים או תרמילי צמר זכוכית. תרמילי צמר הזכוכית מתאימים עד לטמפ׳ של +200 מעלות צלזיוס ותרמילי צמר הסלעים יכולים להתאים לטמפ׳ גבוהות יותר של +650 מעלות צלזיוס. 

במקרה של בידוד מחליפי חום, משלבים את שני סוגי הבידוד גם יחד באופן הבא: מחליף החום מבודד בתחילה במזרון של צמר סלעים. לאחר מכן מותקנים חישוקי מרווח מתאימים לעובי הבידוד הנדרש. השלב הבא הינו יצירת מעטפת פח ויציקת חומר בידוד פוליאוריטן מוקצף באמצעות מכונת יציקה דרך חורי יציקה בעובי 6 מ״מ.  בידוד צנרת מים חמים או בידוד של צינור מים חמים גורמת להורדת עומס החום בתוך המפעלים ולכן ככל שהטמפ׳ של צנרת הקיטור או צנרת של שמן חם תעלה, יש להעלות בהתאם את עובי הבידוד של תרמילי צמר הסלעים. פעולה זו, כמו שצוין בתחילת המאמר, מביאה לחיסכון אדיר בהוצאות האנרגיה של המפעל וגורמת בעקיפין גם להוזלת המוצר הסופי לצרכן.

לסיכום אנו רואים מהי החשיבות הרבה של בידוד צנרת מים חמים או צינור מים חמים ורוב המומחים סבורים שההשקעה הכספית בבידוד הצנרת מחזירה את עצמה תוך תקופה קצרה ביותר נוכח מחירי הדלק הגואים.

רותם בידוד בהנהלת זכאי רותם מבצעת עבורנו עבודות בידוד ואיטום בפוליאוריטן מוקצף ובחומרי איטום שונים במשך תקופה של למעלה מ-10 שנים לשביעות רצוננו המלאה

א.ש עבודות בידוד ופחחות בע"מ

חברת רותם בידוד ביצעה עבורנו עבודת איטום בתשתיות של חוות המכלים החומציים והבסיסיים כהכנה יסודית וציפוי פוליאוריאה. אנו שבעי רצון מהעבודה המקצועית והשירות האדיב והמסור הכולל עמידה בזמנים וביצוע העבודה עם שימת לב לכל הפרטים

שרותי אקולוגיה - מפעל למחזור וטיפול בפסולת תעשייתית

מה כולל התהליך של בידוד צנרת קיטור?

התהליך של בידוד צנרת קיטור חייב להיעשות בקפידה רבה מאוד. ראשית הצינור המוליך חייב להיות בעל עובי דופן עבה במיוחד ורצוי ללא תפר. לפני תחילת ביצוע בידוד צינור קיטור יש לנקות היטב את הצינור שמוליך את הקיטור ולצבוע אותו בצבע נגד חלודה בעל עמידות לטמפ׳ גבוהות. על הצנר שמרכיב את צינורות הקיטור מוטלת החובה להרכיב את צינורות הקיטור על ״סכינים״ בגובה עובי הבידוד הנדרש במרחק של כ- 3 מטרים אחד מהשני. על גבי הצינורות מרכיב איש הבידוד את תרמילי צמר הסלעים . 

צמר הסלעים הומצא באנגליה בשנת 1840 על ידי סר אדוארד פרי ובשנת 1871 החלו לייצר אותו באופן שוטף בגרמניה. צמר הסלעים מורכב מסיבים מינרליים מלאכותיים, המיוצרים מסלעי בזלת ומסלעים דומים אחרים.  החומר מיוצר באמצעות הזרמת אוויר חם בטמפ’ גבוהות ביותר על פני סלעים שכתוצאה מכך הופכים להיות מותכים.  הסלעים מסתובבים כאמור בעת ההיתוך במהירות גבוהה וכתוצאה מכך נוצרים סיבים מינרליים באופן דומה מאוד לייצור צמר-גפן מתוק האהוב כל כך על ילדי העולם. 

בידוד צנרת קיטור מבוצע על ידי קבלן בידוד בעל ניסיון וידע נרחב בתחום. עובדי הקבלן מרכיבים את תרמילי צמר הסלעים שהינם בעלי צפיפות של 120 ק״ג למ״ק, ישירות על גבי צינורות הקיטור באופן כזה שקו המפגש של שני חלקי תרמיל הבידוד יהיה מופנה כלפי מטה ויחובר משני צידיו של הסכין שעליו מורכב צינור הקיטור. בשלב הבא ירכיב איש הבידוד את פח הכיסוי באמצעות ברגי פח קודחים תוך שימת דגש על כך שקו המפגש של הפח יהיה ״בשעה תשע״ כדי למנוע חדירת מי גשמים לתוך הצינור המבודד. אביזרי הבידוד אשר נמצאים בתוואי צינורות הקיטור יבודדו כדלקמן: הקשתות, יבודדו באמצעות סיגמנטים אשר יחתכו מתרמיל בידוד שלם ואילו הברזים והאוגנים יבודדו באמצעות מזרון צמר סלעים דחוס ועליהם ציפוי פח בהתאם.

חומר בידוד תרמי לצינורות
חומר בידוד תרמי לצינורות

בבידוד צנרת קיטור יש לבודד את כל הצינורות בתרמילי צמר סלעים בצורה מהודקת כך שלא יוותרו סדקים או רווחים בלתי רצויים בכדי למנוע בריחת חום. במפעלים רבים בהם קיימת תחזוקה שוטפת של צנרת הקיטור אשר כוללת פירוק והרכבת ברזים ואוגנים בתדירות גבוהה, ניתן לבודד את הברזים והאוגנים בכריות בידוד מתפרקות, העשויות מחומר בידוד קרמי מיוחד לשימוש חוזר. את כריות הבידוד ניתן להזמין בבית מלאכה בעל מכונת תפירה מיוחדת בכל מידה וצורה כנדרש. על פי רוב יסופקו כריות הבידוד על ידי קבלן הבידוד. לצורך ביצוע בידוד צנרת קיטור מומלץ מאוד להעזר אך ורק על ידי קבלן בידוד בעל ניסיון וותק בתחום.

צמר סלעים משמש לבידוד צינורות
צמר סלעים משמש לבידוד צינורות

עם סיום פרויקט המיגון שביצענו במוקד הארצי של מד"א בקרית אונו, אני רוצה להודות לך על ביצוע עבודות האיטום בפוליאוריאה. העבודה נעשתה ללא דופי תוך עמידה בלוחות הזמנים ולשביעות רצונם של כל המעורבים בפרויקט. ישר כח!

אורטק - מערכות מיגון בע"מ

חברת רותם בידוד ביצעה עבורנו עבודות בידוד צנרת בתוך שרוולי PVC כולל השחלה ומילוי ביציקת פוליאוריטן. העבודה בוצעה לשביעות רצוננו המלאה. אנו ממליצים בכל פה על ביצוע מושלם ומדוייק לפי הוראות המפרט הטכני הנדרש.

שלמה חביב- חברה לעב' צנרת מים, ביוב וניקוז בע"מ

מה ההבדל בין בידוד צנרת מיזוג אוויר לסוגי בידוד אחרים?

ההבדל בין בידוד צנרת מיזוג אוויר לבין סוגים אחרים של בידוד בא לביטוי באמצעות השוני של חומרי הבידוד. מערכת מיזוג אוויר מוזנת בשני סוגי צנרת. צנרת למים חמים וצנרת למים קרים. לצורך בידוד צנרת מיזוג אוויר נשתמש בדרך כלל בפוליאוריטן מוקצף יצוק על ידי מכונת יציקה מיוחדת בעלת צינור חימום מבוקר וקבוע ובלחץ גבוה של 1500 פי אס איי. את הפוליאוריטן יוצקים באמצעות אקדח יציקה מיוחד לתוך תבניות פח שמורכבות מראש על ידי קבלן הבידוד. בידוד צינורות מיזוג אוויר מתבצע כאמור באמצעות היציקה דרך חורים זעירים בקוטר של 6 מ”מ אשר נקדחים מבעוד מועד טרם היציקה. 

כפי שציינתי לעיל, הפוליאוריטן המוקצף אינו מאושר על ידי מכבי אש לשימוש בתוך מבנים ולכן נשתמש בו רק על גג המבנה ונבודד בו רק את הצינורות הראשיים של מערכת מיזוג האוויר אשר יוצאים מתוך הצילר שמוצב על גג המבנה או בחצר כאשר מדובר במפעלי תעשייה ומזון. בידוד צנרת מיזוג אוויר בתוך המבנה שיורדת דרך פיר הצנרת מהגג ואשר מתפזרת לכל החדרים בבניין, תבודד בשני סוגי בידוד אפשריים. האפשרות הראשונה הינה באמצעות תרמילי ארמופלקס והאפשרות השניה הינה באמצעות תרמילי צמר זכוכית. הציפוי החיצוני של הצנרת יכול להיות פח, גזה פלוס סילפס או ליפוף בסרט פלסטי – לפלף. בידוד צנרת מיזוג אוויר מביא לחיסכון באנרגיה, מונע היווצרות עיבוי וטיפטופי מים בחדרים בבניין.

צנרת PVC וצנרת מוכנה ליציקה על גבי צינורות מוליכי מים חמים לפני יציקה במכונה בפוליאוריטן מוקצף. בבסיס צבאי בדרום הארץ
צנרת PVC וצנרת מוכנה ליציקה על גבי צינורות מוליכי מים חמים לפני יציקה במכונה בפוליאוריטן מוקצף. בבסיס צבאי בדרום הארץ
בידוד חדר מכונות עם פח לבן במילו יציקת פוליאוריטן באמצעות מכונה
בידוד חדר מכונות עם פח לבן במילו יציקת פוליאוריטן באמצעות מכונה

מה זה ארמופלקס בהקשר של בידוד תרמי?

ארמופלקס-בידוד תרמי הינו פתרון בידוד זול יחסית שניתן לשימוש בדרך כלל בתוך מבנים. הארמופלקס מיוצר בישראל על ידי מפעל ענביד תחת השם המסחרי וידיופקס.

בידוד צנרת PVC כולל מילוי ביציקת פוליאוריטן מוקצף במכונה במשרד הביטחון
בידוד צנרת PVC כולל מילוי ביציקת פוליאוריטן מוקצף במכונה במשרד הביטחון

ארמופלקס הוא חומר בידוד המשמש לבידוד תרמי ומיוצר במשיכה מתרכובת פולימרית של גומי סינטטי. הארמופלקס הינו בעל תאים זעירים וסגורים אשר נותנים הגנה תרמית ומניעת התעבות מים על הצנרת. בידוד ארמופלקס אינו יכול להישאר גלוי ללא ציפוי הגנה חיצוני ולתפקד כאמצעי בידוד ארעי וזול לאורך זמן. הארמופלקס ללא ציפוי הגנה מושלם ורציף יהיה חשוף לפגיעת מכרסמים ופגיעות מכניות אחרות. כמו כן ללא מגן חיצוני שישמש עבורו כמחסום אדים, יאבד בידוד הארמופלקס מכושר הבידוד התרמי שלו ועלול לספוג לתוכו מים אשר יטפטפו במשך הזמן בפרוזדורים ובחדרים השונים בתוך המבנה. היות ותרמילי בידוד הארמופלקס באים כשרוול סגור, יש לחרוץ באמצעות סכין יפני חד חריץ לכל אורכו של התרמיל ולמרוח על שפתיו החתוכים דבק מגע. לאחר ייבושו של דבק המגע, מרכיבים את שרוול הארמופלקס על גבי הצינור ומהדקים בחוזקה את שפתיו החתוכים זה לזה. השימוש של ארמופלקס לבידוד תרמי יכול להיעשות אך ורק על ידי עובדים מיומנים ומנוסים. 

מה זה שרוול בידוד לצינור מים?

שרוול בידוד לצינור מים עשוי בדרך כלל מצמר זכוכית דחוס.
בידוד תרמי של צינורות מים חמים וקרים יעזרו לנו לחסוך אנרגיה הן בטווח המיידי והן לטווח הארוך.
לצורך כך כדאי מאוד להשתמש בשרוול בידוד לצינור מים עשוי בדרך כלל מצמר זכוכית דחוס. נהוג להרכיב עליו שרוול הגנה מפח לבן המשמש גם כמחסום אדים.
לפיכך כדאי לבודד את הצינורות בשרוול בידוד לצינור מים ויפה שיה אחת קודם.

הרבה פעמים אנו נשאלים האם בבידוד צנרת מים חמים המחיר דומה לכזו רגילה

בידוד צנרת מים חמים המחיר יוצא זול מבידוד צנרת רגילה משתי סיבות עיקריות:

אייקון 01

היות והטמפ׳ בבידוד צנרת מים חמים אינה גבוהה במיוחד, עובי הבידוד יכול להיות דק יותר כך שקיימת הוזלה משמעותית בבידוד צנרת מים חמים במחיר. דבר זה מהווה גורם משפיע על החלטות כלכליות בכדאיות הפרויקט.

אייקון 02

כתוצאה מירידת עובי הבידוד מתקבלת גם ירידה בעובי הפח ובמשקלו שגורם גם הוא להורדת המחיר. ולכן בבידוד צנרת מים חמים המחיר יורד בצורה משמעותית ומוזילה את גורם ההשקעה הכספית בפרויקט.

דבר איתנו עכשיו ונסביר מה רצוי לעשות בנקודה בה אתה נמצא

מה זה חומר מבודד חום וקור?

רבות אנו נשאלים מה זה בעצם חומר מבודד חום וקור? התשובה לשאלה זו פשוטה ביותר. חומר מבודד חום וקור הינו תמצית של כל המאמר כולו.
או בשתי מילים: בידוד תרמי. חומר מבודד חום וקור יכול להיות כל אחד מהחומרים המוזכרים במאמר זה על תכונותיהם השונות. 

סגירת תפריט
Call Now Button